Širi ljubav, podijeli ovo!

Posljednja izmjena 01/11/21 by SuperExtraZona

U godini u kojoj smo s Deezera prešli na Spotify, jednako važna vijest je bila i pandemija zbog koje su i glazbenici ostali doma što im je ostavilo vremena i prostora za snimanje introspektivnih albuma. Za Fionu Apple se, zapravo, ništa nije bitno promijenilo, ona je i do sada najbolje funkcionirala u svom svijetu. Za ostale kantautorice, poput Phoebe Bridgers pa čak i Taylor Swift, je to također bilo korisno. Ženski album ima i Khruangbin na kojem kao autor i vokalist dominira ženska trećina benda, basistica Laura Lee.


1. Fiona Apple: Fetch the Bolt Cutters

(2020., SAD)

„Fetch the Bolt Cutters“ je proklamacija slobode na više razina. Umjetnički, eksperimentiranje i istraživanje vlastitih mogućnosti, te mogućnosti pop glazbe je osnova onoga što je Fiona Apple radila i na ranija četiri albuma. Životno, Fiona Apple govori ono što misli da treba reći, a to su uglavnom sitnice iz njenog života koje pretvara u opće proklamacije o životu i svijetu, te kako oni izgledaju iz ženskog iskustva.

Rating: 4.5 out of 5.

2. Phoebe Bridgers: Punisher

(2020., SAD)

Na svome drugom albumu Phoebe Bridgers svoje priče priča negdje u prostoru između sna i jave. Sugestivna je i uvjerljiva dok priča o svojim životno oštećenim čudacima koji čeznu za običnim stvarima poput topline, iskupljenja, ljubavi ili zaborava, a ne mogu do njih doći, jer su, je li, životno oštećeni čudaci koji sami sebi rade najviše problema. Rezultat je u isto vrijeme pun ljepote i srcedrapateljan. Phoebe Bridgers će vas ostaviti da cvilite skvrčeni na podu i da ju molite da se vrati.

Rating: 4.5 out of 5.

3. Taylor Swift: Folklore

(2020., SAD)

Još jedan od albuma Taylor Swift koji briše granice između glazbenih žanrova, između mainstreama i indieja, između glazbe napravljenu za fanove i one napravljene za sebe… Osim što to ponovo nije tako. Taylor Swift je solidna autorica pjesama koja jako dobro kontrolira ono što radi i koju glazbena industrija zna upakirati za potrebe mainstream publike čiji se fokus neprestano mijenja. Album je nastao usred pandemije u kojoj svi imamo vremena za introspekciju pa i njen „introspektivni“ album prati i ovaj trend.

Rating: 4 out of 5.

4. Khruangbin: Mordechai

(2020., SAD)

Treći album Khruangbina jaše na onome što su radili cijelo prošlo desetljeće. Bend je gradio svoju priču svoju glazbu na raznolikosti utjecaja, od tajlandskog funka 60-ih (ime na tajlandskom znači avion), američkog funka 60-ih i 70-ih pa do glazbe iz svih krajeva svijeta – Južne Amerike, Indije, Irana, Indonezije, Afrike i Jamajke da bi ih sve smiksali u jedinstvenu psihodeličnu kulisu za savršeno chilanje. Njihova je glazba zamišljena da bi nas, ne poput aviona, nego poput svemirskog broda napravljenog od oblaka vodila daleko od ove planete, na razgledavanje udaljenih dijelova Univerzuma.

Rating: 4.5 out of 5.

5. Tame Impala: The Slow Rush

(2020., Australija)

Četvrti album Kevin Parkerovog projekta Tame Impala nije lako, kao niti ostale njegove albume, svrstati žanrovski pa su psihodelija i alternativa riječi koje se najčešće koriste kako bi se opisalo ovo. Psihodelija i alternativa utoliko što se kreće u nekoliko smjerova odjednom, ali s velikom željom da se svidi. Ritmovi su plesni, melodije su pjevne, samo što su uglavnom isprepleteni sa svim tim idejama i zvukovima koje dolaze odasvud.

Rating: 4 out of 5.

6. Dua Lipa: Future Nostalgia

(2020., Velika Britanija)

Samoproglašena alfa-ženka je ispunila svoj drugi album rasplesanim diskom od kojeg se morate osjećati bolje bez obzira preboljevate li svog bivšeg, suočavate li se sa nasiljem koje žene trpe već u djetinjstvu ili tražite što ćete poševiti večeras. Hrabro izbacuje u prvi plan žensku ranjivost kao prirodnu prednost, jer ona donosi mudrost i svjesnost. Cijeli je album žensko hiperrealistično poimanje stvarnosti. Ženska prava nisu nešto za što se ona bori, ona ih podrazumijeva i otpjevat će o njima jednu poskočicu kako bi vam ih utuvila u glavu. Sjajno.

Dua Lipa – Future Nostalgia

Rating: 4.5 out of 5.

7. Run the Jewels: RTJ4

(2020., SAD)

Run the Jewels ispaljuju svoje političke i socijalne komentare žestinom dostojnom Rage Against the Machine. Zach de la Rocha je, da to ne bi ostalo nenaglašeno, gostovao na stvari „Ju$t“, vjerojatno vrhuncu albuma, na kojoj negdje iz visine vrišti i ponavlja refren „Look at all these slave masters Posin’ on yo’ dollar“. Samo taj stih je dostojan antologije suvremene političke misli na albumu koji podsjeća na zbornik radova o klasnoj borbi, rasnoj i klasnoj nejednakosti i brutalnosti države nad pojedincem.

Rating: 4.5 out of 5.

8. Bob Dylan: Rough and Rowdy Ways

(2020., SAD)

Zadnja stvar, „The Murder Most Foul“ na 39-om studijskom albumu Boba Dylana traje nekih 17 minuta i kao središnji motiv ima ubojstvo JFK-a, ali tema joj je šira pa putuje kroz razna mjesta povijesti i umjetnosti kako bi dotaknula mnoga značenja koja Dylan trenutno ima na umu. U svojoj dugoj karijeri je skoro 80-ogdišnja legenda imala mnogo toga za reći o svemu, a ima to i dalje. Svoje riječi i svoju gitaru drži pod nadzorom. Motivi su mu se kroz godine mijenjali, ali teme koje obrađuje u svojim tekstovima su iste.

Bob Dylan: Rough and Rowdy Ways

Rating: 4.5 out of 5.

9. Perfume Genius: Set My Heart on Fire Immediately

(2020., SAD)

Na coveru svog petog albuma Mike Hadreas pozira gol do pasa (s gornje strane). Vjerojatno postoji, barem u glavi autora, verzija te naslovnice u kojoj je on potpuno gol. To ogoljavanje je ionako tema svega što on radi, ali ovdje je tema ogoljavanje tijela, odnosno, njegovo istraživanje. Potrebe tijela za drugim tijelom, te senzacije vlastitog tijela su upregnute u istraživanje načina na koje nam vlastito tijelo može pomoći u umjetničkom izričaju. Ovo je glazba za ples koji pomaže tijelu da se potpuno oslobodi, ne samo da se mrda u ritmu.

Rating: 4.5 out of 5.

10. The Weeknd: After Hours

(2020., Kanada)

O čemu može pjevati i što dalje može pokretati čovjeka koji je dobio sve što je želio – slavu, lovu, komade, skupa kola i svu drogu ovog svijeta. I dalje postoje mogućnosti, ali gospodin Tesfaye se odlučio za ljubav, jer je to ono što para ne može kupiti, a slava ne može privući. To saznanje dolazi zajedno sa slomljenim srcem i neutaživom čežnjom koje onda postaju temom četvrtog albuma. S dvije vrlo napaljene strane njegove osobnosti ovdje imamo posla.

Rating: 4 out of 5.